גם אם לא ידעתם זאת, כולכם נתקלתם או ראיתם פעם הולוגרמות. תמונות המדמות לכם אשליה, כי מדובר בתמונה תל ממדית הן למעשה הולוגרמות בכל מיני צבעים, תצורות ומרקמים. הולוגרמות נמצאות סביבכם אפילו ביום יום בהיותכם מבצעים פעולות בסיסיות. בין אם מדובר בכרטיסי אשראי, שטרות או קלפי משחק, ההולוגרמות בימינו משחקות תפקיד משמעותי בעולם עיצוב גרפי והן מופיעות במגוון של מצבים. זאת, בניגוד לתמונות ״רגילות״, אשר, מעוצבות בשיטה של שני ממדים, דבר הגורם להן להראות שטוחות וחסרות עומק, הולוגרמות הינן בעלות אפקט תלת מימדי. לא בכל מקום ניתן לייצר הולוגרמות וכדי להפיק כאלה, נדרשת מחשבה ויצירתיות גבוהה. בכתבה זו נתמקד במהי הולוגרמה וכיצד היא נוצרת, וכמו כן, בשימוש הרחב בה בחיי היום יום ובעתיד הלא כל כך רחוק.
מהי הולוגרמה וכיצד היא עובדת?
הולוגרמה פועלת בשיטה שגורמת לאשליה אופטית בעין שלכם, באמצעות המידע שהעין שלכם יכולה לקלוט. כאשר אתם רואים, העין שלכם בעצם מגיבה לקרן האור שיוצאת מהאובייקט עליו אתם מסתכלים, ישירות לעין שלכם. בעין ישנם חיישנים הרגישים במידה מסוימת לקרני האור, וכמו כן, לצבעים מסוימים, ובכך, המוח שלכם יודע לבנות את התמונה בה אתם מביטים. משקפי מציאות מדומה, הן דוגמא נהדרת לשימוש בהולוגרמה. המשקפיים המעניינות הללו יכולות לדמות לכם עולם רחב, עמוק וגדול, ונותנת לכם תחושה שאתם נמצאים במקום אחר. היום אנחנו רואים עלייה אדירה בכמות האנשים בכל קבוצות הגיל, אשר עושים שימוש במשקפי מציאות מדומה. ניתן לעשות שימוש בהולוגרמות במגוון של תחומים כמו כושר גופני, תחום הרפואי והטיפולי, תחום החינוך, תחום הנדל“ן משחקי גיימינג ועוד.
למה משתמשים בהולוגרמה?
כיום, עולם ההולוגרמות הולך ומתפתח בצורה יוצאת דופן, בין אם מדובר בדימוי הופעה שלמה של אמנים שכבר מתו או להקות שהתפרקו, ובנוסף, בנייה של עולם וירטואלי חדש. למשל, בשנת 2020 התקיימה הופעה באורך מלא של טופאק, אמן היפ הופ מפורסם משנות השמונים שמת בתאונה. באמצעות ההולוגרמה שלו, הקהל יכל להנות מהופעה שלמה של זמר שהם כל כך אוהבים, אשר, נבצר מהם לראות כאשר היה חי ויכל להופיע. דוגמא נוספת, היא מיזם מעניין של חברת פייסבוק (מטא), אשר, עובדת בימים אלו על מיזם וירטואלי מעניין בו אנשים יוכלו לחבוש משקפי מציאות מדומה ולחיות את שגרת היום שלהם בעולם וירטואלי. אם אתם מעוניינים להפיק הולגרומות לצרכים שיווקיים ופרסומיים, תוכלו לפנות לחברה מקצועית בתחום.תהליך הייצור נעשה לפי שלבים, כאשר בראש ובראשונה מחליטים ביחד מהי המטרה של ההולוגרמה כמו למשל, ליצור הזדהות, ליצור אפקט שיווקי מכירתי וכדומה. לאחר מכן מחליטים איך רוצים שההולוגרמה תיראה, אילו צבעים יהיו לה, מה יהיה הגודל שלה ואיפה היא תתפרסם.