העידן המודרני בו כולנו חיים הוא עידן הניזון ממותגים. גם אנחנו ניזונים מהם למען האמת. אנחנו לוקחים את הילדים שלנו לאכול במקדונלדס ובפיצה האט, קונים להם ולנו בגדים בנקסט, זארה וקסטרו, גולשים ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק, בכל מקום אליו אנחנו הולכים אנחנו נחשפים למותגים כאלה ואחרים. לכל מותג יש סיפור שעומד מאחוריו. יצירת מותג מצליח הוא תהליך שלם שיכול לקחת זמן רב, לפעמים אפילו כמה שנים. מה זה דורש? יצירתיות, ראש פתוח והמון גמישות.
מה התהליך כולל?
כדי לבנות מותג עלינו לקחת חלק בפעילות פרסומית ושיווקית בערוצים שונים , לקחת חלק בפרויקטים כמו למשל ארגון והפקת כנסים, הקמת אתר אינטרנט, פיתוח אפליקציה וכדומה. אבל, עוד לפני נצטרך להבין בצורה הכי עמוקה וגם הכי מדויקת שיש את העסק שלנו, את המוצרים שאנחנו מציעים ללקוחות שלנו, את הסביבה העסקית בה אנחנו נמצאים וגם להכיר את המתחרים שלנו. תהליך זה מאפשר לייצר מותג חדש לגמרי, אותו ניתן לזהות בשניה אחת בלבד. למותג יש מאפיינים בולטים, למותג יש צבעים, אלמנטים, ערכים שמלווים אותו לאורך כל הפעילות העסקית שלו. ברגע שאנחנו מחליטים למתג את העסק שלנו, המותג הופך להיות חלק בלתי נפרד מכל הפעילויות והערוצים השיווקיים שלנו. בניה של אתר אינטרנט, פיתוח אפליקציה, ייצור אריזות למוצרים, תהליכים עיצוביים – כל אלה ילוו אותנו ואת העסק שלנו.
מדוע כדאי לפנות למקצוענים בכדי לבנות מותג מצליח?
אנחנו נמצאים בעולם שכולו תחרות. לכל עסק יש את התחום המאפיין אותו. כל מה שקשור לשיווק דורש השקעה ומחשבה רבה. אם נסתכל לצדדים ונבחן לעומק ולטווח הרחוק עסקים שהם מצליחים, לכולם יש מכנה אחד משותף! שיווק. כדי שנוכל לחסוך במשאבים ולהעביר את המסרים שלנו לקהלי היעד בצורה מדויקת וברורה, אנחנו צריכים לבנות אסטרטגיה מיתוגית חכמה שתשרת אותנו וגם את המותג שלנו לאורך זמן. המטרה של מותג היא ברורה- במבט אחד הלקוח צריך להבין את כל המסרים השיווקיים המשרתים את העסק שלנו. עם הזמן, וזה לא משהו שאמור לקחת הרבה זמן, המותג הופך להיות קשור בתוך התת מודע של הלקוחות שלנו ואז נוצרת מערכת יחסים הדוקה בין המוצר או השירות, חווית המשתמש והלקוח.
איך מוצאים שפה למותג שלנו?
למעשה, לכל עסק יש את השפה שלו. לכל עסק יש את היתרונות, את הייחודיות ואת מה שמאפיין אותו. לכן, המטרה שלנו תמיד תהיה למצוא את הדברים שמייחדים את העסק שלנו, בין אם באופן בלעדי עבורו ובין אם בהשוואה למתחרים שלנו. עלינו להגדיר באופן ספציפי וממוקד את קהלי היעד של העסק ולפתח עבורו שפה ייחודית שתעזור לנו לייצג את היתרונות בהשוואה לאחרים. ברגע שנבחר בחברה מקצועית עם ניסיון בבניית מותגים, תהליכים יהפכו פתאום הרבה יותר ברורים ונבין מה המהות של העסק שלנו, איך כדאי לנו להעביר מסרים שיווקיים ללקוחות שלנו וכך גם ניתן יהיה לעטוף את המותג במעטפת גרפית הכוללת לוגו, שפה ויזואלית, צבעים, שם וכדומה. ככה נוכל לשלב את העסק שלנו גם ברשתות החברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם, להקים אתר אינטרנט תדמיתי או חנות וליצור מראה מגובש ואחיד בכל הפלטפורמות הקיימות והרלוונטיות אלינו.
איך בוחרים חברה מקצועית ליצירת מותג?
ובכן, אין למעשה דרך אחת. אפשר להיעזר במותגים אחרים שכבר קיימים ואתם מתחברים אליהם ולברר מי בעצם בנה אותם, אפשר לדבר עם אנשים שאתם מכירים מהתחום או לגלוש קצת ברשת ולבחור חברה מקצועית.