מסמרים
בארון

שיווק אורגני – המקפצה של העסק שלך

אביב צוות מסמרים
אביב צוות מסמרים

אביב, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

כבעלי עסקים, אנחנו נמצאים בסוג של ”מלחמה“ מתמדת. אנחנו כל הזמן צריכים לדאוג לעסק שלנו כמו שדואגים לתינוק שרק נולד. לטפח, לדאוג, להעצים, לחזק את החלש, לשמר את החזק. אם לא נעשה את זה העסק שלנו ישאר מאחור. חשוב להבין כי גם עסקים רווחיים לאורך זמן, מתמודדים יום יום שעה שעה עם אחד הדברים היותר מאתגרים שיש בשוק העבודה – קוראים לזה ת-ח-ר-ו-ת. בכל תחום, בכל ענף, בין אם זה הדברות, בין אם זה הייטק ובין אם חנות אופנה יש תחרות מסיבית ואינטנסיבית מאוד. קשה עד בלתי אפשרי בעידן שלנו, עידן של מסכים, רשתות חברתיות ומדיות שמשתנות כל הזמן להיות הטובים ביותר, המובילים ביותר, המצליחים ביותר והרווחיים ביותר. כדי לעשות את זה אנחנו צריכים כל הזמן, כל השנה, להיות מה שנקרא ”על זה“. אנחנו צריכים להשקיע בעסק שלנו ולקדם אותו במגוון של היבטים. אחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות שיווק אורגני. בשורות הבאות נציג בפניכם את כל מה שצריך וכדאי לדעת על שיווק דיגיטלי ברשת האינטרנט.

 

מה זה בכלל אומר?

אם מדברים בצורה עמוקה על עולם האינטרנט או יותר נכון על עולם השיווק הדיגיטלי, יש שני מושגים מאוד בסיסיים שכל בעל עסק חייב להכיר. האחד שיווק ממומן והשני שיווק אורגני. המושג ממומן מתייחס להעלאת קמפיינים ופרסומות בתשלום. כל מה שאנחנו משלמים עליו כסף. זה אומר קמפיין ממומן בגוגל לפי מילות וביטויי המפתח הרלוונטים בתוצאות החיפוש לעסק שלנו או לאתר שנמצא אונליין, פרסומת ממומנת בפייסבוק או מה שנקרא גם רימרקטינג, סרטון תדמית ממומן עליו שילמנו כמה אלפי שקלים באינסטגרם ובו צופים רק קהלי יעד ספציפיים וכדומה. לעומת זאת, שיווק או פרסום אורגני מבוסס על תהליכים שאנחנו עושים בעצמנו מבלי לשלם על כך כסף לגורם חיצוני. זה לא אומר שחברת קידום לא יכולה לבצע את התהליך עבורנו, זה אומר שמדובר בתהליכים המבוססים על תנועה אורגנית. למשל, פוסט שאנחנו מעלים בפייסבוק על העסק שלנו או על שירות חדש שהבאנו, סרטון שאנחנו מפרסמים ביוטיוב בתוך הערוץ שלנו שכבר קיים או סטורי רגיל באינסטגרם. כל אלה נחשבים לפעולות אורגניות שהמטרה שלהן היא ליצור תנועה אורגנית. חברת scotty.co.il דוגלת בבניית אסטרטגיית שיווק אורגנית חכמה המתאימה באופן ייחודי לצרכים המדוייקים של העסק.

 

מה היתרונות של שיווק אורגני וממומן?

קידום אורגני מאפשר לנו למעשה ליצור תנועה איכותית לאתר שלנו, לעמוד הפייסבוק או האינסטגרם ושאר המדיות הדיגיטליות בהן אנחנו נמצאים. למעשה, מדובר בקשת רחבה של פעולות שמאפשרות לנו לשמור על מיקומים מאוד טובים וככה כל גולש שמחפש ביטויים, מושגים, מוצרים או שירותים הקשורים לתחום שבו העסק שלנו עוסק, מגיע אלינו. התהליך הזה מייצר לנו המון תנועה איכותית ורלוונטית. אנחנו לא מפרסמים לכולם, אנחנו מפרסמים רק למי שמחפש אותנו ואז הסיכוי שכתוצאה מהתנועה הזו יצרו איתנו קשר או אפילו תתבצע מכירה, עולה. תהליכים אורגניים נמדדים לאורך זמן והם מאפשרים לנו לחזק את המותג שלנו, ליצור קשר אמין ואיכותי עם הגולשים שלנו ויותר מזה – להקים נכס דיגיטלי רווחי. לעומת זאת, קמפיינים שיווקיים ממומנים, לרוב נעשים לטווח הקצר ומסתכלים על מטרות של כאן ועכשיו. לדוגמא, אם יש לי מוצר חדש ואני רוצה להשיג סוג של באז כלפיו, באמצעות פרסום ממומן, אפשר להשיג את זה. אם מסתכלים על תקציב או על מחירים, השקעה בשיווק אורגני משתלמת יותר ועולה פחות בהשוואה לשיווק ממומן.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך