masmerim
מסמרים
בארון

איך להישאר עסק רלוונטי בשוק תחרותי?

אביב צוות מסמרים
אביב צוות מסמרים

אביב, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

כל בעל עסק יודע ומבין שהוא נמצא כל הזמן בתוך סוג של תחרות. אם לפני עשור, אפשר היה למצוא עסקים ייחודיים, נישתיים, לפעמים אפילו עסק אחד בכל הארץ בתחום שלם, היום זה ממש לא ככה. מהפכת האינטרנט עודדה עוד ועוד בעלי עסקים ויזמים להקים חנויות אינטרנטיות מסוגים שונים, ליצור פלטפורמות ואפליקציות, מה שעודד את התחרות להפוך גדולה יותר וקשה יותר. השאלה היא איך בכל זאת בשוק כל כך תחרותי, בו עסקים מתחרים על הקהל הישראלי לא רק מול עסקים מקומיים, אלא גם מול עסקים מחו“ל, איך להישאר עסק רלוונטי? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.

 

מה אפשר לחדש?

צרכנות וחדשנות זה תחום שלם שכל הזמן מתהווה ומשתנה. לכן, כדי שעסק ימשיך להיות רלוונטי, חדשנות חייבת להיות חלק ממנו. מה זה אומר? זה אומר להכיר היטב ולעומק את התחום שבו העסק שלכם פועל, זה אומר, לבדוק האם יש מוצרים או שירותים חדשניים שאפשר להביא אל תוך העסק החוצה ולשווק ללקוחות שלכם ובקיצור, להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק ולהביא בשורה אחת לכמה זמן.

 

איך להישאר עסק רלוונטי? שירות לקוחות זה MUST

בשוק תחרותי, שירות לקוחות סופר חשוב. לאנשים אין היום הרבה סבלנות וכשהם חווים שירות לקוחות לא איכותי או לא מקצועי, הם פשוט עוברים בפעם הבאה למתחרים שלכם. איך אפשר לאפיין שירות לקוחות מנצח?

  • מענה אנושי – קצת הפכנו להיות סוג של רובוטים שמתנהלים ומתבססים על מה שאפליקציות ומכשירים אומרים לנו. ועדיין, יש אנשים שפשוט חשוב להם שיש להם שאלה, שהם רוצים לברר משהו על שירות או משלוח או אחריות, יהיה להם עם מי לדבר, יהיה להם למי להפנות את השאלות שלהם. לכן, זה מובן ורצוי לחסוך כמה שאפשר בכוח אדם אבל אם אפשר שיהיה מענה אנושי או לפחות מישהו להתכתב איתו בווטסאפ זה ללא ספק ישפר את שירות הלקוחות שלכם.
  • רשתות חברתיות – עוד דבר שמראה על אכפתיות ומאפשר לשמור על קשרים עם הלקוחות שלנו כל הזמן הוא פעילות ברשתות חברתיות. כדאי מאוד שיהיה לכם עמוד פייסבוק, עמוד אינסטגרם עסקיים ואם יש צורך בכל, אז גם פעילות ביוטיוב היא מבורכת. באופן כזה אתם יכולים לספר בצורה חוויתית ושיווקית כשאתם מביאים מוצר חדש, שאתם יוצאים במבצע מדהים וחד פעמי ואפילו לארגן מדי פעם תחרויות והגרלות בין הלקוחות שלכם. רשתות חברתיות מעודדות עניין, סקרנות ובעיקר מייצרות עוד ועוד חשיפה. כמובן שהתוכן בהן חייב להיות רלוונטי, מגוון ואיכותי.
  • מחיר – כולנו רוצים להרוויח זה נכון. אבל וזה אבל גדול השאלה כמה להרוויח. פעמים רבות יש חשיבות למחיר ויש לקוחות שיעדיפו לקנות את אותו מוצר או מוצר דומה במחיר נמוך יותר וזה משהו שאנחנו צריכים לקחת אותו בחשבון.

 

משלוחים אחריות ומה שביניהם

שירות שליחויות יעיל ואיכותי הוא חלק בלתי נפרד משמירה על מקום של כבוד בשוק תחרותי. ככל ששירות המשלוחים שלכם יהיה מהיר יותר ויעיל יותר, ככה יש לכם סיכוי שיותר לקוחות ישמרו אצלכם לאורך זמן. בנוסף, מאפיינים כמו אחריות על המוצר, מתן שירות במקרה שמשהו מתקלקל או קורה משהו למוצר עוזרים גם כן ללקוחות לתת בכם אמון.

 

מיקוד לפי קהל יעד

אחד הדברים הכי חשובים הוא למקד את עצמכם כל הזמן ולא להתפזר. כלומר, אם בחרתם לעסוק בנישה מסוימת, בתחום מסוים, תלכו עם זה עד הסוף ואל תנסו להתחכם או ללכת למקומות אחרים שלא קשורים למומחיות שלכם.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך