masmerim
מסמרים
בארון

מה הם היתרונות השונים של פירות יבשים, ומה ניתן להכין מהם?

אביב צוות מסמרים
אביב צוות מסמרים

אביב, חוקרת, ידועה בתור כזו שחופרת לעומק עד שמוצאת את אשר על ליבה ובכיסה

מי לא אוהב פירות יבשים? הנשנוש קליל והטעים הזה, אשר מורכב אך ורק מפירות שיובשו בשמש, כך שמרבית הנוזלים שלהם נעלמו – מהווים את אחד מהסממנים היותר מוכרים של מדינת ישראל. מעבר להיותם נשנוש כל כך כיפי, והסממן שמזוהה יותר מכל עם חג הט"ו בשבט, מדובר על נשנוש שמביא יחד איתו יתרונות בריאותיים רבים ומגוונים. בשורות הבאות, תוכלו לקרוא עוד על פירות יבשים, אילו מאכלים ניתנים לבישול באמצעותם, ויותר מהכל – מה הם היתרונות הבריאותיים השונים של פירות אלו.

פירות יבשים – מגוון של אפשרויות בעולם הבישול

אז נכון, לבטח אתם מכירים את הפירות היבשים הרבים שקיימים בארץ, זאת לדוגמת – צימוקים, משמש מיובש, תאנים מיובשות, גרעינים שחורים, וכיוצא בזאת, בתור נשנושים קלילים בלבד. אולם, כדאי שתדעו שתרבויות רבות משתמשות בפירות אלו בעולמות הבישול השונים, לדוגמת – שימוש בתבשילי בשר, באורז, בסלט, וכיוצא בזאת.

היתרונות הבריאותיים

כפי שהבטחנו לכם – פירות יבשים הם לא רק טעימים, אלא גם בריאים! להלן מספר יתרונות בריאותיים שתוכלו למצוא בפירות אלו:

  1. מניעה של עצירות – אנשים שסובלים מעצירות, לבטח יכירו את ההמלצה של צריכה של פירות יבשים. פירות אלו, מניעים את מערכת העיכול, ומסייעים לחילוף החומרים בגוף. למשל, אם אתם סובלים מעצירות, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשים במים רותחים כמה שזיפים מיובשים למשך הלילה ולשתות את המים במהלך היום. בתוך השזיפים יש חומר שנחשב לסוג של משלשל טבעי. כמובן שלא כדאי לאמץ את השיטה הזו באופן קבוע, כי אז הגוף בעצם מתרגל לחומר הזה ונמנע מלעשות את פעולת העיכול הדרושה ביום יום שלנו.
  2. חיזוק מערכת החיסון – הפירות, יכולים לסייע לאנשים שמתמודדים עם מערכת חיסון חלשה מהאדם הממוצע. אכילה שלהם באופן קבוע, מסייעת להפחית את הסיכון לחלות במגוון של מחלות.
  3. מניעה של אנמיה – רופאים, מציעים לרוב לאנשים שנמצאים בסיכון לחטיפת אנמיה – לצרוך פירות יבשים לרוב.
  4. חיזוק העצמות – פירות אלו מחזיקים בכמות גבוהה של סידן, סידן הוא כאמור חומר שמסייע לחיזור של עצמות הגוף שלנו.
  5. שפע של ויטמינים ומינרלים
  6. פירות מסוימים תורמים לאיזון רמות הסוכר והכולסטרול בדם
  7. מקור אנרגיה מצוין וזמין. למשל מומלץ לאכול פירות אלו לפני פעילות גופנית אינטנסיבית

לסיכום, לאכילה של פירות יבשים יש מגוון של יתרונות. תוכלו לשלב אותם בכל מיני תבשילים שאתם  מכינים כמו תבשילי עוף, בקר והודו, להכניס אותם לתוך סלט טרי, לאפות איתם מאפים, לחמים, עוגות וכדומה. כעת, כל שנותר לכם הוא לבחור את חנות התבלינים, הירקות והפירות המתאימה לכם ביותר.

פייסבוק
לינקדאין
ווטסאפ
כתבות נוספות שיעניינו אותך